Showing posts with label OnteLL. Show all posts
Showing posts with label OnteLL. Show all posts

Sunday, July 17, 2011

Today is My Special Day....^^

assalamualaikum......


hari ni hari lahir aku yg ke 24 tahun.... besamaan dengan 16 Julai 2011..terima kasih mak...kerana melahirkan saya yang degil ni...hehehehe...luv u mak..terimakasih baba...kerana banyak berkorban untuk ain..luv u baba...mengikut surat beranak...aku lahir pukul 9.08 pagi dekat Hospital Lumut........org tua2 ckp klu lahir pagi....anak jd putih....tp mengenangkan aku yg selalu bejemur....memg xde maknenye putih...hahahhahaha.....


apa aku buat hari ni....ditakdirkan oleh ALLAh...hari ni aku kene pergi ujian PTD kt ipoh.....so pagi2 lg kul 6.30am aku..mak...baba......echah dh betolak sebab kene sampai awal 30 minit kt sana...tmpt exam aku dekat Dewan Seri Kledang, Institut Latihan Perindustrian Ipoh..dkt Taman Meru....aku str exam kul 9...ktorg sampai kul 8...pastu g sarapan dlu kt kedai mamak...aku mkn roti canai telur ngn nescafe tarik....peeehhh......lama x minum....hahahha....


roti cnai telur n nescafe tarik.....aku mkn roti canai ngn gula je....hehehehe

selesi mkn..ktorg pegi balik kt pusat ujian aku...dorg x dpt tgu aku....sbb baba nk keje....so aku akan balik naik bas sendiri....sebelum mak baba ecah balik...aku bersalaman...ciup pipi...(manja ontel ni....hahaha)..mintak restu la katakan....hehhe...

lepas dorg dh balik...aku pun melangkah pergi ke depan dewan tempat exam...sume org kt situ muke kelat2....maklum la...nk exam....x ramai sgt...ikut kata pegawai tu ada 300 org calon...tp yg dtg 50 org je...npe ek dorg x dtg???

so paper pun mula.....aku  nk cite lla senang ke susah paper2 ni........ada 5 paper...A,B,C,D,E......yg paling x bleh blah esei BI la......aku ni bknnye fluen pon BI...huhuhuhu.....pastu paper math x leh gne coculater...adoooiii....dh lama aku x mengira secara manual...hahahha.....skarg...aku berdoa dan tawakal....


aku abis exam kul 3.30 ptg....baba call acek lee aku  mintak tolong antar aku ke bus stand sebab sush dpt teksi kt situ.......acek lee aku dtg lambat...tp aku sempat naik bas kul 4.....tambang RM6...aku bg RM10...tp aku dapat baki RM2 je....emmmm.......biar la...sedekah...hahhaha....aku naik bus Perak Roadways....boleh tahan buruk gak bus ni....tp still ada aircon......hehhehe..



dlm bas aku duk dpn skali......sebeah aku perempan....dlm 20an gak la umur dia.....oleh sebab aku duk depn...aku x ngntuk.....aku tgok je pemandu bas tu......kurus.......dh tua....aku rasa umur dia ada dlm 60 lebih...kurusssssss sgt2.......tp aku nampak dia kuat la........sbb aku tgok gear bus tu punya la sush nk tolak......memg siksa la bawak bus tu...mungkin dia dh biasa kot....dan yg menarik juga.....syiling bus atas pakcik pemandu tu ada air aircon menitik-nitik....so kene la dia....adooiiii...kesian plk aku tgok....


ada dengar gak dia membebel sesorg pasal kereta ke moto ke lori ke yg halang laluan dia...abis yg bawak basikal pon kne marah sebab kuar simpang x tgok kanan kiri jalan....ahahahhahaha.....nk tgok x pakcik tu...ku sempat gak la snap gambar dia......hehehehe.....


ni la pakcik tu........hehehe....

aku sampai kat umah..tepat kul 6 petg....penat+lapor....sume ada......selesai solat asar....aku pun ceduk nasi mkn ngn lauk mak masak....lauk tauchu....memg sedap la weh......lapo2 sume sedap.....mak baba ecah seme tanya....mcm ne exam...begitujega kwn2 kt fb....sms......adoiii....aku x tau nk jawab pe....huhuhuhu......

lps selesai mkn...apa lg...on fb.........balas sume2 coment wish birthday aku......sampai nk dkt masuk waktu magrib....selesai solat magrib baca yasin 3 kali sempena nisfu syaban...mak ckp esok sume puasa.....ok mak!!...hehehe.....

dan rupe2nye adik aku blnja kek hari jadi utk aku....kecil je kek tu.....x pe.....ad pun dh seribu rahmat.....terimakasih adik ku cyg....hehehhe......

my cake.....^^

cake and i......^^

nyum....^^

ini lah hari lahir ku paling unik...hahahha........SELAMAT HARI LAHIR ONTELL.....SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN....^^





Monday, July 11, 2011

Perginya.......

assalamualaikum.....
buat pengetahuan korg...tepat pukul 2.28 am 28 jun 2011...perginye pakcik yang tersayang.....dia sakit hampir sebulan....strt sakit bila bru balik dr buat Umrah.....dia mengadu sakit pinggang....tp x nk g hospital....so one day...family pakcik aku ni kne hantar anak dia yg sulung tu masuk kolej islam kt kedah...dan pakcik xdpt pg sbab x ihat....so.....wife dia dan anak dia yg bongsu je pg dan yg drive adik makcik aku....

bila pakcik aku ni dh duduk kt umh aku...mak ngn baba pujuk la dia g ospital...dan dia pun temakan pujuk.....pastu kne masuk wad sebab paltlet dia rendah sampai 7...menerut sumber2 bleh percaya pltlet manusia normal bertus-ratus...bayangkan pakcik aku memg dh rendh sgt2 platlet dia.....dia dimasukkan dlm wad 4 hospital manjung no katil 25....emmm.....memg allahyarham sakit teruk mula22 masuk tu...perut dh buncit....dlm 12 hari dkt wad......pakcik dh ok ckit so bleh kuar....

oleh sebab makcik aku kerje....pakcik tgl kt umh aku.....aku ngn faamily la jga dia....sampai la satu hari tu...makngah aku ajak dia g hospital pakar kt ipoh pastu dr kt situ nasihatkan dia di bawak ke hospital ipoh untuk rawatan selanjutnye....dia memg dh teruk....dr cakap darah putih dia lebih banya dr darah merah.....nk kene lukimi la tu......dlm wad 7 ospital ipoh....pakcik aku ni selalu mengadu panas....pasang kipas pun panas jugak.......semua ahli keluara dtg melawat,....termasuk la yg jauh2....

bila dh jd mcm tu......adik beradik mak berpakat nk cuba rawatan kg pulak.........mak ngn baba pun bawak a seorg ustaz ni kt ospital ipoh nk tgok keadaan dia....memg pelik la.....bila ustaz tu tekan ibu jari kaki dia....dia jerit   "kenapa ketuk jari aku ngn tukul..."...bila ustaz tu lukis2 dkt erut yg buncit tu ngn jari telunjuk....dia jerit ..."kenapa turis erut aku..."..pakcik marah mak aku ...dia cakap...."hawa.......hang nk bagi aku mati ke?"...strt dr tu..ustaz tu nasihatkn pakcik aku tu dibawak keluar dr hospital untuk dptkn rawatan lanjut dr untaz tu la......tp pakcik aku bedegil gak....xmo kuar.....

sampai la satu malam tu dia meracau teruk...nampak kucing cakap nampak burung.....so keluarga bertekat nk bawak dia kuar jugak...baba aku g amik dia kt hospiital.....sampai kt umh aku......mlm tu dh ada ustaz datang merawat dia....tp still mcm tu jugak......


27 jun 2011 mlm pukul 8 baba bwk pakcik g klinik kt manjung dan dr kt c2 nasihatkan bawak pakcik ke hospital.....sebab keadaan dia memg dh teruk....pastu makcik aku plk dr klinik terus bawak pakcik aku g berubat dekat Teluk Intan...tp malangnya org yg nk berubat tu x ada.....dlm kul 12 tgh mlm tu pakcik sampai umah........dia meraung sakit.....baba pujuk dia nk bawak g hospital...mula2 dia xnk...pastu baru nak....


baba ngn makcik dgn sorg kakak sepupu aku bawak pakcik ke hospital.....dkt rumah ni tinggal mak aku....2 org mak sedara aku....aku dgn adik aku.....kami tunggu dorg balik....tp dlm kul 12.45 tu....baba call mak.....ckp...pakcik dh 50-50......kami yg dekat rumah ni dh nangis2 dh....call semua sedara mara bg tau keadaan pakcik.....dan kami yg dkt rumah ni bersiap nk g hospital...sampai kat hospital....aku sempat tgok pakcik aku....sentuh dahi dia....masih panas.......banyak wayer2 berselirat kt badan dia.....dia dh x sedar.......memg kelam je sua sana kt luar kecemasan hospital tu....kami hanya mampu berdoa semoga dia selamat........sedang aku baca yasin.....kakak sepupu ku keluar bilik kecemasan khabarkan pakcik aku dh tiada.........Allah lebih menyayanginya.......

mayat di bawa pulang ke Pulau Pangkor dengn sebuah speedbot milik org kg aku tepat jam 4.40 pagi 28 jun 2011....di kebumikan di tanah perkuburan belakang Masjid Pulau Pangkor selepas soat Zohor....

semoga pakcik di tempatkan di kalangan org2 beriman........AL- FATIHAH...
17/06/2011 di Hospital Ipoh


Thursday, December 23, 2010

KINI....KAU PERGI..............TT

salam.....lama x becerita kt sini.........hari ni sedih sgt.......teingat lagi first time jumpe dia...sem satu kat UPM..julai 2008.....pegi pasar malam ngn angah ngn kak diana.....pastu angah nk beli cd.....tgh dok shok pilih cd, ada anak kucing tetiba duk kat kaki angah kat bawah meja org jual cd tu....comel....mcm bru lahir 2-3 mingu.....sekor je.....xde pon mak dia....dia diam je....xde bunyi pe2 pon.....aku yang nampak terus dukung kucing tu sambil terus jln2 dkt pasar tu....dek kerana kucing tu kecik so org pon x pasan aku tgh dukung kucing tu.....aku bawak balik umah angah......ktorg wt kputusn nk bela kucing tu.....sebab comel...wana kelabu putih.....dlm kereta pon kucing tu x bunyi langsung.....tdo...walau pon aku x beladia....tp aku syg kt dia....angah ngan kak diana bela dgn baik....syg giler kat "KECIK"....tu la nama timangan dia......penah satu ari angah bwk dia balik umh manjung.....pastu hilang......dorg risau sampai kak diana nangis.........huhuhu,,,rupenye dia nyorok bawah kete...bila angah start injin kete.....trus dia kuar dr bwh kte............kecik betina....so dia banyak menghasilkan anak2 yg comel2 mcm dia......hehehe....

hari ni merupakan hari terakhir kecik bersama angah ngn kak diana......petang semalam kecik kuar pastu balik umah dengan penuh minyak dkt bulu ia....pastu dia jilat minyak tu...rupanya minyak tu minyak tanah....pagi tadi kak diana bawak g klinik haiwan...tp dr ckp x leh slamat dh sbb dh lambat.....ptg td dia pergi tinggalkan ktorg......aku sedih sgt2.....kak diana ngn angah lagi sedih....anak2 kecik ada 4 ekor baru sebulan lebih lahir......tp 3 ekor baru mati bru2 ni sbb kne virus.....tinggal sekor....tu pon dh kne virus tu....sedihnye.......aku redha....aku harap kak diana ngn angah x sedih2.....sabar..hukhukhuk.....TT.....korg yg mana suka kucing..mst paham ape yg aku rasa kan....huhuhuhu......

Saturday, December 18, 2010

Only One Day

Your back figure as you left
I can’t forget it
Because I cherished you
‘Time will fix it all’
Was the support from my friends
But it is too less to bury you
In between the continuous trips
The thing that finds me again
It is your voice carried by the wind
Can you forget?

Day by day
The day that you aren’t here
Becomes a memory like yesterday
It burdens me so much
One day just for only one day
If only my hand can wipe your tears
Then I will tell you
My everything

The past memories I can’t forget
It hides the past nights
When the heartless times stops
On top of the promise I couldn’t keep
Is the dust that settled on top
Secretly, I clean it off with my tears

In between the large population
I’m looking for you again
My voice saying that I love you
Can you forget it

Day by day
The day that you aren’t here
Becomes a memory like yesterday
It burdens me so much
One day just for only one day
If only my hand can wipe your tears
Then I will tell you
My everything

In the split road of my destiny
Even if they say it is a shattered dream
I wish I can bring you back again

One day just for only one day
If I can get to see you
If this aged prayer can bring you back
What I couldn’t say
The words I couldn’t say that was deep inside my heart
Then I will tell you
I love you

One day just for only one day
If only my hand can wipe your tears
Then I will tell you
You are my everything
Please receive my last courage

Thursday, December 9, 2010

Result Final Dh kuar......hehehehe

salam............hehehe........ari ni keputusan final exam dh kuar.........alhamdulillah....kepada semua kawan2.....tahniah kerana berjaya menempuhinya dengan jayanya...hehehe........bln satu dh nk start sem baru......final sem plak tu.....huhuhuhu.........jap je masa berlalu.......ape2 pon.....semoga kita dapat menempuhinya.....

Seamat dtg....hehehe....

aku kini berblog plak.........hahaha.....mari2.......kite hangatkan donut2 kat sini......cite2 best.....yg memberi ilmu pengetahuan....pengalaman......kebaikan dan memori untuk semua.......hehehe............
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...