Monday, June 25, 2012

PiCNiC......^^

Assalamualikum.........^^


21-6-2012..Mcd tempat aku keje wat picnic...so memg excited la kitorg....walaupon dekat je..di  DESA WATER PARK...tp best sebab dpt kuar enjoy ramai2....hehehe.....setelah penat, stress, bertungkus lumus keje...*opss....x la betungkus sgt...heee*




sampai dlm kul 12kot....kt sana pon ada cawangan Mcd lain yg tgh picnic jugak..emmm...ramai la org...dan paling best ombak buatan kt sana sgt kuat...huhuhu......


pastu ada game...and the winner is the girls group..yahooooo...hahahaha...betolak pulang jam 6 petang setelah kecut berendem di dalam air...hehehe...


bru sampai......


aku...bebed..beberd..mai and kak ju...^^

kami.....togethergether....

peachhhhhh.........

masa mandimanda.....hahahaha......^^

game time......


the winner is........



ok.....see you next time....
weeeheee......



Monday, June 18, 2012

JeJaLan UmaH NAd..^^

16 Jun 2012..sabtu lepas..aku, ayu, kak nad, shariq ngn kawan syariq *aku lupe nama ia..heeee..* pegi umah nad...family dorg wat majlis Aqiqah anak saudara nad...namanya AUFA *xtau la betulke x namanya...heeeee....u know me...memg sush nk ingt nama org...hikhikhik...*


kitorg betolak nk dkt kul 4 dah....sampai Muar kul 6 lebih...masa tu keluarga dorg memg sibuk tgh wat pesiapan untuk majlis mlm tu....so aku ngn kwn2 aku yg lain pon tolong jugak....*tolong potong kuih dan makan...hahahha...*
majlis mula selepas magrib.....ramai betul tetamu yg hadir....emm...dekat 100 org jugak..beraneka makanan disediakan...malam tu jugak sambut birthday Haziq yg ke tiga tahun..*abang Aufa..*


memg meriah la....dengan kek Angry Bird dia....hahhahaha......


dalam kul 10.30 ktorg betolak balik....rasa besalah jugak sebab x tolong bekemas pon..huhuhu...pape pon family nad sangat ramah....lg pon ni second time pg rumah dia...so dh kenal la ngn mak ayah nad...harap dapat pg rumah dorg lagi...heeee.....

sampai je uah nad aku cri reban ayam ayah nad...hehehehe......dlu rumah dia penuh ngn pokok pisang.....skarg ayanh dia bela ayam pulak.....

ang diraikan....alololo.....siap senyum lg.....

Haziq dgn bakal bapa sedara....ops...!!hahahaha..

actually... Haziq x berapa sihat hari tu....sakit perut...tp still cute bergambar ngn keknya...

hee..........

ok...skarg bergambar ngn makcik dia....

paling menarik perhatian.....moto pemberian atuk buat cucu kesayangan...

ehem...ehem......

x lengkap kami berempat tanpa Kimah ngn Tinie....huuuu.....

one happy family.... 

gara2 diet....sepotong kongsi be3...*diet seblum bln 10...ouch...heeeee*

haaa........jenuh paksa dia senyum...akhrnya senyuman ini diberikan...*__*

ala2 keibuan la tu.....tahun depan giliran ayu plk.......amin....

emmmm......sedap tido....

smile.....^___^

ok...mcm x cukup sepotong.......nk lagi!!!!

lps mkn nasi...kita makan durian pulak......heeeeee.....jgn jelous ye tinie....

ontell tunjuk skill...hahahahha......berjayakah??

emmmmmm......sedapppppppppp....

ni ayah nad.....sempoi je orgnya....tp sebanarnya...tegas....maklumla, bekas anggota polis....heee...


kitorang sampai rumah pukul 130 pg.....pening kepala...mana taknya..mkn mcm2.....kambing, durian, kek, bubur durian....adoiiii....sampai esok peningnya.....heeeeeee....pape pon....enjoy habis....
ok...
Tatatititutu.....


Saturday, June 16, 2012


i'm BACK .....^^

Wow.....lamanya x update blog i ni.....ni bru nk update....hehehe....sibuk kot...*tipu sgt..hahahaha..*ok......banyak yg beraku sepanjang aku x update blog ni....hehe...kini aku 

~sambung MASTER~kerje McDheeeee.....bajet cute la tu....^^  

~pening nk pilih wat projek atau amik CE ~pandai wat kek BATIK....*thanks daus ajarkan org...heeee....~dah dpt anak saudara yg comellllll sgt...mcm mak cik dia....ADDIN JUNAIDI namanya...dh nk masuk 7bulan.....hehehehe....

~bela 4 ekor ikan....POPO, SHASHA, LALAH and NENESH....*asalnya 5...tp JUJUL dh mati..huhuhu...berenangrenangrenang........ikan aku ni cepat stress....

~tu je kot.....xde dh.....hehehhe...so...bnyak jugak la kan.....hehehe......baru2 ni aku pg kenduri kwn kawin.....2 buah rumah....dkt Bidor, Perak dgn dkt Terengganu....penat tp best sebab dh lama x jln2.....hehehe...*duit pon habis...ni kawan aku time kat PSAS....sama jurusan, satu rumah, satu kepala,....dan semua sama la...hehehe.... 

aku sedih jugak bila budak yg pg aku ngn jiji je.....dan g sedih bila rakan2 kelas aku sume x dtg...yg ada aku ngn jiji je.......huhuhuhuhu....tp nk wat cm ne kn.....semua ada hal masing2.......nasib ada jiji....hehehe....riuh jugak la......


kitorg mkn bnyak.......betambah-tambah...hehehe......lapar....dh la tesekat dlm jem....heheheh....pastu malam tu jiji hantar naik bas pg terengganu....esok pagi sampai ku 730....nabil datang amik kt hentian bas.....dalam kul 11 tu ktorg pg kenduri rumah kakak Tinie....kakak aku kenal masa kt PSAS gak......tp lepas tu dia pindah......

hehehe...lama kt umh dia...sampai kul 4ptg......kakak x kasi balik....so kne la tgu dia bg balik.....hehehhe.....lauk kenduri rumah kakak memg sedap.........yum2....... especially tapai...peh.....memg best....pastu nabil bawak jalan2 sepanjang 2 hari aku kt sana........PANAS cuaca di Terengganu....sampai nk demam aku dibuatny......housemate nabil baik2 sume...layan aku mcm dh kenal lama.....hehehhe.......entah bila dpt jumpa dgn dorg lg....banyak benda aku mkn kt terengganu.....hehehe...

nasi kerabu...
durian.... sotong goreng tepung....sgt best...dan murah... 

ais jagung....emm...manissss...

mcm jalan2 cri mkn plk kn.....hahahaha....ok la tu.....bleh TV3 amik jd host....*agak2 muat x masuk tv...hehehhee......

kt sana jumpe Kimah ugak...tp x semat nk snap pic....hehehhe....pape pon best dapat jejalan......harap2 dapt pg Terengganu lg...tp tgu terengganu sejuk sikit kot....hehehehhehe.....

Wednesday, November 23, 2011

23//11/2011.....jam 5.15 pagi.....

ASSALAMUALAIKUM.......di awal pagi buta ni.....aku tetiba teringin nk menconteng di blog sendiri ni....hehehe...emm...lama dan banyak benda yg x  diupdate kt blog i ni....hehe.....xde masa la...skarg lg bnyak asgmt....huhuhu...
aku skarg masih di bumi UPM.....sambung blajar dlm master pendidikan teknik dan voksional....kenapa aku pilih jurusan ni...hanya ikut kehendak hati......xde jawapan yg pasti...hehehe....aku pun happy ngn kwn2 baru....cuma xtvt huhahuha aku kurg ckit sebab member2 sume dh sibuk keje......member2 baru plk ramai yg beekerja sepenuh masa.....huhuhu...xpe la...nk wat cam ne.....
rindu kawan2........memg sgt rindu.....walau di mana saja korg berada....semoga korang sentiasa berada dlm lindungnNYA.....semoga kejayaan menjadi milik korg semua...hehehe....
ramai kawan2 yg dh menamatkan zaman bujang.......ada yg dapat pegi ke majlis mereka......ada yg x dpt atas alasan tidak berkesempatan.....hehehe...tahniah.....^^
kepada kawan2 yg dh dirisik...dh ditunangkan...dan sebagainya...tahniah juga diucapkan....semoga cepat2 disatukan ok...hahahhaha....^^
x lupa juga yg putus cinta.......semoga tabah dlm menghadapi dugaan...ape yg berlaku......semua kehendak Allah taala.....kita hanya merancang namun DIA juga yang menentukan........kita sebagai hambanya perlu berdoa dan terus berdoa.....redha dengan segala ketentuannya......ada yang lebih baik untuk kita nanti...INSYAALLAH......

ok u allsssssss........azan subuh dh nk berkumandang.......we will continue next time......take care..^^

Sunday, July 17, 2011

Today is My Special Day....^^

assalamualaikum......


hari ni hari lahir aku yg ke 24 tahun.... besamaan dengan 16 Julai 2011..terima kasih mak...kerana melahirkan saya yang degil ni...hehehehe...luv u mak..terimakasih baba...kerana banyak berkorban untuk ain..luv u baba...mengikut surat beranak...aku lahir pukul 9.08 pagi dekat Hospital Lumut........org tua2 ckp klu lahir pagi....anak jd putih....tp mengenangkan aku yg selalu bejemur....memg xde maknenye putih...hahahhahaha.....


apa aku buat hari ni....ditakdirkan oleh ALLAh...hari ni aku kene pergi ujian PTD kt ipoh.....so pagi2 lg kul 6.30am aku..mak...baba......echah dh betolak sebab kene sampai awal 30 minit kt sana...tmpt exam aku dekat Dewan Seri Kledang, Institut Latihan Perindustrian Ipoh..dkt Taman Meru....aku str exam kul 9...ktorg sampai kul 8...pastu g sarapan dlu kt kedai mamak...aku mkn roti canai telur ngn nescafe tarik....peeehhh......lama x minum....hahahha....


roti cnai telur n nescafe tarik.....aku mkn roti canai ngn gula je....hehehehe

selesi mkn..ktorg pegi balik kt pusat ujian aku...dorg x dpt tgu aku....sbb baba nk keje....so aku akan balik naik bas sendiri....sebelum mak baba ecah balik...aku bersalaman...ciup pipi...(manja ontel ni....hahaha)..mintak restu la katakan....hehhe...

lepas dorg dh balik...aku pun melangkah pergi ke depan dewan tempat exam...sume org kt situ muke kelat2....maklum la...nk exam....x ramai sgt...ikut kata pegawai tu ada 300 org calon...tp yg dtg 50 org je...npe ek dorg x dtg???

so paper pun mula.....aku  nk cite lla senang ke susah paper2 ni........ada 5 paper...A,B,C,D,E......yg paling x bleh blah esei BI la......aku ni bknnye fluen pon BI...huhuhuhu.....pastu paper math x leh gne coculater...adoooiii....dh lama aku x mengira secara manual...hahahha.....skarg...aku berdoa dan tawakal....


aku abis exam kul 3.30 ptg....baba call acek lee aku  mintak tolong antar aku ke bus stand sebab sush dpt teksi kt situ.......acek lee aku dtg lambat...tp aku sempat naik bas kul 4.....tambang RM6...aku bg RM10...tp aku dapat baki RM2 je....emmmm.......biar la...sedekah...hahhaha....aku naik bus Perak Roadways....boleh tahan buruk gak bus ni....tp still ada aircon......hehhehe..



dlm bas aku duk dpn skali......sebeah aku perempan....dlm 20an gak la umur dia.....oleh sebab aku duk depn...aku x ngntuk.....aku tgok je pemandu bas tu......kurus.......dh tua....aku rasa umur dia ada dlm 60 lebih...kurusssssss sgt2.......tp aku nampak dia kuat la........sbb aku tgok gear bus tu punya la sush nk tolak......memg siksa la bawak bus tu...mungkin dia dh biasa kot....dan yg menarik juga.....syiling bus atas pakcik pemandu tu ada air aircon menitik-nitik....so kene la dia....adooiiii...kesian plk aku tgok....


ada dengar gak dia membebel sesorg pasal kereta ke moto ke lori ke yg halang laluan dia...abis yg bawak basikal pon kne marah sebab kuar simpang x tgok kanan kiri jalan....ahahahhahaha.....nk tgok x pakcik tu...ku sempat gak la snap gambar dia......hehehehe.....


ni la pakcik tu........hehehe....

aku sampai kat umah..tepat kul 6 petg....penat+lapor....sume ada......selesai solat asar....aku pun ceduk nasi mkn ngn lauk mak masak....lauk tauchu....memg sedap la weh......lapo2 sume sedap.....mak baba ecah seme tanya....mcm ne exam...begitujega kwn2 kt fb....sms......adoiii....aku x tau nk jawab pe....huhuhuhu......

lps selesai mkn...apa lg...on fb.........balas sume2 coment wish birthday aku......sampai nk dkt masuk waktu magrib....selesai solat magrib baca yasin 3 kali sempena nisfu syaban...mak ckp esok sume puasa.....ok mak!!...hehehe.....

dan rupe2nye adik aku blnja kek hari jadi utk aku....kecil je kek tu.....x pe.....ad pun dh seribu rahmat.....terimakasih adik ku cyg....hehehhe......

my cake.....^^

cake and i......^^

nyum....^^

ini lah hari lahir ku paling unik...hahahha........SELAMAT HARI LAHIR ONTELL.....SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN....^^





Monday, July 11, 2011

Perginya.......

assalamualaikum.....
buat pengetahuan korg...tepat pukul 2.28 am 28 jun 2011...perginye pakcik yang tersayang.....dia sakit hampir sebulan....strt sakit bila bru balik dr buat Umrah.....dia mengadu sakit pinggang....tp x nk g hospital....so one day...family pakcik aku ni kne hantar anak dia yg sulung tu masuk kolej islam kt kedah...dan pakcik xdpt pg sbab x ihat....so.....wife dia dan anak dia yg bongsu je pg dan yg drive adik makcik aku....

bila pakcik aku ni dh duduk kt umh aku...mak ngn baba pujuk la dia g ospital...dan dia pun temakan pujuk.....pastu kne masuk wad sebab paltlet dia rendah sampai 7...menerut sumber2 bleh percaya pltlet manusia normal bertus-ratus...bayangkan pakcik aku memg dh rendh sgt2 platlet dia.....dia dimasukkan dlm wad 4 hospital manjung no katil 25....emmm.....memg allahyarham sakit teruk mula22 masuk tu...perut dh buncit....dlm 12 hari dkt wad......pakcik dh ok ckit so bleh kuar....

oleh sebab makcik aku kerje....pakcik tgl kt umh aku.....aku ngn faamily la jga dia....sampai la satu hari tu...makngah aku ajak dia g hospital pakar kt ipoh pastu dr kt situ nasihatkan dia di bawak ke hospital ipoh untuk rawatan selanjutnye....dia memg dh teruk....dr cakap darah putih dia lebih banya dr darah merah.....nk kene lukimi la tu......dlm wad 7 ospital ipoh....pakcik aku ni selalu mengadu panas....pasang kipas pun panas jugak.......semua ahli keluara dtg melawat,....termasuk la yg jauh2....

bila dh jd mcm tu......adik beradik mak berpakat nk cuba rawatan kg pulak.........mak ngn baba pun bawak a seorg ustaz ni kt ospital ipoh nk tgok keadaan dia....memg pelik la.....bila ustaz tu tekan ibu jari kaki dia....dia jerit   "kenapa ketuk jari aku ngn tukul..."...bila ustaz tu lukis2 dkt erut yg buncit tu ngn jari telunjuk....dia jerit ..."kenapa turis erut aku..."..pakcik marah mak aku ...dia cakap...."hawa.......hang nk bagi aku mati ke?"...strt dr tu..ustaz tu nasihatkn pakcik aku tu dibawak keluar dr hospital untuk dptkn rawatan lanjut dr untaz tu la......tp pakcik aku bedegil gak....xmo kuar.....

sampai la satu malam tu dia meracau teruk...nampak kucing cakap nampak burung.....so keluarga bertekat nk bawak dia kuar jugak...baba aku g amik dia kt hospiital.....sampai kt umh aku......mlm tu dh ada ustaz datang merawat dia....tp still mcm tu jugak......


27 jun 2011 mlm pukul 8 baba bwk pakcik g klinik kt manjung dan dr kt c2 nasihatkan bawak pakcik ke hospital.....sebab keadaan dia memg dh teruk....pastu makcik aku plk dr klinik terus bawak pakcik aku g berubat dekat Teluk Intan...tp malangnya org yg nk berubat tu x ada.....dlm kul 12 tgh mlm tu pakcik sampai umah........dia meraung sakit.....baba pujuk dia nk bawak g hospital...mula2 dia xnk...pastu baru nak....


baba ngn makcik dgn sorg kakak sepupu aku bawak pakcik ke hospital.....dkt rumah ni tinggal mak aku....2 org mak sedara aku....aku dgn adik aku.....kami tunggu dorg balik....tp dlm kul 12.45 tu....baba call mak.....ckp...pakcik dh 50-50......kami yg dekat rumah ni dh nangis2 dh....call semua sedara mara bg tau keadaan pakcik.....dan kami yg dkt rumah ni bersiap nk g hospital...sampai kat hospital....aku sempat tgok pakcik aku....sentuh dahi dia....masih panas.......banyak wayer2 berselirat kt badan dia.....dia dh x sedar.......memg kelam je sua sana kt luar kecemasan hospital tu....kami hanya mampu berdoa semoga dia selamat........sedang aku baca yasin.....kakak sepupu ku keluar bilik kecemasan khabarkan pakcik aku dh tiada.........Allah lebih menyayanginya.......

mayat di bawa pulang ke Pulau Pangkor dengn sebuah speedbot milik org kg aku tepat jam 4.40 pagi 28 jun 2011....di kebumikan di tanah perkuburan belakang Masjid Pulau Pangkor selepas soat Zohor....

semoga pakcik di tempatkan di kalangan org2 beriman........AL- FATIHAH...
17/06/2011 di Hospital Ipoh


Closer.......... T___T

가까이 다가가고 싶었지만 가까이 다가갈 수 없었습니다.

내가 가까이 다가가면 다가가는 만큼
그대가 멀어질 것 같아서..

가까이 다가가면..
내가 다가가면...
그대는 영영 떠나갈 것 같아서
가까이 다가갈 수 없었습니다.

그대가 떠나간 뒤, 그 상처와 그리움
감당할 수 없을 것 같아서
가까이 다가가고 싶었지만
더이상 가까이 다가갈 수 없었습니다.

한 순간 가까웁다 영영 그대를 떠나게 하는 것보다
거리는 조금 떨어져 있지만 오래도록 그대를
바라보고 싶는 마음이 더 앞섰기에...

although i wanted to come closer, i couldn't possible go closer

because the more i come closer,
i felt like the more you will drift from me

if i come closer..
if i do,
i felt like you will leave me forever
thats why i couldn't be closer

after you left, those pain and lonliness...
i didn't think I would be able to handle it
so although I wanted to come closer,
I didn't dare come closer

Rather than having one moment where I am close to you and letting you go away from me forever,
Although we may be some distance away,
I wanted to be at a place where I would always be able to see you.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...