Tuesday, July 10, 2012

AmAnI

assalamualaikum........hai....apa khabar??? sihat ke?? heee...^^
aku...alhamdulillah...sihat......sibuk ngn hal2 keluarga....hhehhehe..
ari Jumaat lepas 6 Julai 2012 family aku wat kenduri doa selamat....so kitorg sume balik kg la....


dapat mkn durian....*memg Favorite la kan....
lauk sume sedap.....


so...apa kaitan balik kg ada kenduri ngn tajuk post aku ni...hahahah......sabo ek.....ni nk cite la ni....


masa tgh duks sibuk org behidang untuk tetamu.....aku pun kuar la lepak kt luar rumah....*nampak sgt malas...aku bukan mls tp dh ramai sgt wat keje...heeee....


aku pg la join budak2 tgh sembang2 kan....buat pengetahuan korg....budak2 tu sume dalam lingkingan 5-8 tahun....ada la sorang budak ni nama dia AMANI....aku kenal budak tu strt raya tahun lepas.....aku sembang ngn dia..


mula2 kau pandang je muka dia......*aku sebenarnye lupe nama dia....hahahaha....mesti korg dh agak kn.....hehehehe.....


aku : .....eh...eh.....ape nama hang??


Amani : *tesipu-sipu...sambil tangan korek gigi.....


aku : apa nama hang? kak ain lupe la.....


Amani : AMANI


aku : ha.......bru terngat...amani.....amani umur barapa?


Amani : sambil menunjukkan jari.... " enam tahun "


aku : oo....dh besar dah hang kan.....sekolah tadika la ni? *sje wat2 tnya walaupun dh tau jwpnnya...


Amani : ha la....


aku : oo..amani kt sekolah belajar apa? abc ? cube bce nk dengar?


Amani : *tesipu-sipu si budak kecik ni....jenuh aku pujuk.... " a b c d e f g... h i j k l m m m.. o p q r s t u... v w x y z ......* hahaha....aku dh gelak dh....bnyak nye huruf m dia.......hehehehe....


aku : lagi? pandai kira x ?


Amani : pandai..... 12345678910,   lalalalallalalallala...*sebenarnye ada lgu dia nyanyi...tp aku x hafal la plk kn....


aku : amini nt besar nk jd ape?


Amani : nk jdi cikgu yang x garang....


Aku ngn  budak2 lain : hahahahahahhahahahaha...............


aku : nape? cikgu amani garang ke?


Amani : x la garang sangat...hehehe...


kawan amani 1 : kami nt nk jd doktor...


Kawan amani 2 : kami plk nk jadi polis...


Amani : ha......aku nk jd doktor ngn polis la...


kawan amani 2 : mna boleh.....kne jadi satu je...


Amani : awat x boleh...kami nk jadi doktor ngn polis....siang kami jadi doktor...malam kami nk jd polis...


*semua yg ada kt situ sume gelak x hingat kt si amani ni......adoi...pecah peyut...hehehehehhehehhe....




kawan amani 2 : wey...mna boleh...kalau hang nk jd doktor...hang kne jadi doktor sampai malam......hahaha


* kali ni aku sorg je gelak....hehehehehhehehe......


Amani : suke hati kami la.....hang sibuk apasai??


*wakkakaka......takat tu je aku sembang ngn budak2 tu bila angah aku ajak dorg mkn durian....


besarnye cita2 Amani....sampai nk ada dua cita2....rasa2 boleh ke???heeeeee.........tu kte kne tgu Amani besar....emmmmm 20 tahun lg......hehehehe.......skarg amani besar ni....













dlu asa kecik2 bila org tnya aku nk jd ape bila besar......aku jawab ape ek???aku pun x ingat....doktor ke....guru ke...polis ke...hmmm.....


ape2 pun cita2 kita...kne usaha.....berdoa dan tawakal.....semoga Allah permudahkan rezeki kita..... amin...











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...